Vancouver Island Nanaimo

31 mei 2014 - Victoria, Canada

31 mei 2014

Na een vermoeiende dag gisteren nog lekker even in de tuin gezeten voor we gingen eten. We troffen een gezellig restaurant waar het lekker druk was. Dat is een goed teken dus wij naar binnen. Gelukkig was er nog een tafeltje vrij. We zaten nog maar net of een band begon country music te spelen. Knoeper gezellig. Op een gegeven moment is Paul ( hij kan het niet laten) met de bandleden gaan kletsen. Toen hij vertelde dat hij ook in een band heeft gespeeld, vroegen ze of hij mee wilde zingen! Helemaal in zijn element was hij. De avond kon niet meer kapot. Het eten was goed! We raakten aan de praat met een duits echtpaar. Zij waren ook dinsdag in Vancouver aangekomen en hadden ook woensdag de stad verkend om ook in het Sandmann hotel te overnachten en waren op weg naar onze B+B Oak Bay Guesthouse. Is dat niet toevallig? Vanmorgen zijn ze vertrokken naar Tofino. Wie weet komen we ze nog eens tegen! Wij zijn vanmorgen richting Cowichen bay vertrokken. Een leuk dorpje met vissershuisjes op palen. En een maritiem museumpje. Ook op palen. Wij aan de praat met een paar vrijwilligers, waarvan de een trots was op zijn schippersverleden en hij ons zijn verzameling kopjes liet zien die hij van alle maatschappijen en landen had verzameld. Na de koffie zijn we naar Chenaimus  gereden om te lunchen. In dat dorp zijn veel muren van huizen beschilderd om zo het toerisme te bevorderen nadat de houtindustrie was opgehouden te bestaan. Wat door het dorp gelopen en lekker gelunched en de tocht voortgezet naar Nanaimo. We hebben nu een  kamer dubbel zo groot als in Victoria. We zullen straks eens gaan kijken of het het ook zo mooi is als Victoria. Kan bijna niet!

1. Leen en Ria:
    1 juni 2014
    Hoi Paul en Heydi
    Paul wat zal jij genoten hebben bij die band,lijkt mij geweldig
    Lekker verder genieten op jullie reis
    Groeten.
  2. Jan en Corrie:
    1 juni 2014
    Wij genieten van je verslag.
    Veel plezier.
    Corrie Jan