Vakantie Sicilie

17 mei 2015 - Agrigento, Italië

Op 14 mei zijn Henk, Karin en Paul naar Trapani gegaan om de zoutpannen en diverse kerken te bekijken. Ik heb tapas gemaakt voor een verjaardagsfeest van 3 mensen. Hebben we 's avonds gezellig gedronken en gegeten, gekletst en muziek geluisterd. Om 9 uur was het al stikdonker! Vrijdag zijn we op tijd vertrokken richting Agrigento. Onderweg zijn we van de autostrada afgegaan, hebben de caravan bij een benzinepomp geparkeerd en zijn de binnenlanden ingereden op zoek naar Gibellina. Daar heeft in 1968 een geweldige aardbeving alle dorpen in de vallei weggevaagd. Na zo'n 20 km. kronkelweggetjes kwamen we bij een enorme plaat cement. Daar heeft de kunstenaar Burri het voormalige dorp Gibellina bedekt met een dikke laag cement waarin hij de loop van de straatjes heeft teruggebracht. Indrukwekkend om te zien en zeer de moeite waard!. Daarna zijn we langs de Middellandse zee naar Agrigento gereden. De camping heeft niet genoeg ruimte voor alle 25 Campers en caravans. Het gevolg is dat we met 11 caravans op een veldje staan waar hooguit 5 plaatsen zijn. Wel gezellig hoor! Gistermorgen zijn we naar de Valle dei Tempi gegaan met de bus. In deze vallei staan de tempels Concordia, die van Hera en Zeus. Vanmorgen zijn we met z'n vieren De stad Agrigento gaan bezoeken met de kathedraal SAN Gerlande. Deze staat gedeeltelijk in de steigers maar een aardige gids heeft ons alles verteld! Wederom heel wat meegemaakt en veel moois gezien! Het vinden van een WiFi spot blijft erg lastig. Ik sta nu met de I-pad op een stoffige auto te schrijven omdat bij onze caravan geen bereik is. Dus ik pak nu een wijntje en ga relaxen! Tot schrijfs! Heydi

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Loes bosveld:
    17 mei 2015
    Spannende foto, die met dat hoofd!
    En je tapas zien er erg goed uit, zou ik zo zin in krijgen.
    Groet,
    Loes
  2. Henriette:
    17 mei 2015
    Het lijkt me allemaal heel gezellig en mooi! Nog veel plezier!

Groetjes, Henriette
  3. Willemien:
    17 mei 2015
    Heerlijk om zoveel te zien en ook te kunnen genieten an al dat moois. veel plezier
  4. Hjboersma:
    we volgen jullie
  5. A.koen:
    18 mei 2015
    Alle herinneringen aan onze (groeps-)reis in 2001 naar Sicilië komen terug bij het lezen van jullie verslag! Wat een prachtig eiland is het toch!!!
    Met grote aandacht volgen we jullie avonturen en genieten opnieuw van alles. Veel genoegen. Aat Koen