Vakantie Sicilie

14 mei 2015 - San Vito Lo Capo, Italië

13 mei. Wat een dag! Vanmorgen om half negen met de bus vertrokken. Denk je dat je vakantie hebt. 't Is gewoon hard werken en vroeg op!. Maar het is geen straf want we reden door een prachtige omgeving naar het zo mogelijk nog prachtiger stadje Erice. Daar begonnen we met koffie. De gids die onderweg in de bus was gestapt nam ons mee naar de Chiesa Matrice die dateert van 1314 (!). Deze kerk heeft een prachtig roosvenster en kijkt uit op de campanile met dubbele lancetvensters, die werd gebouwd in 1312 als uitkijktoren. Het stervormige stadje is geheel ommuurd met een 2 meter dikke muur! Het ligt op 750 m. hoogte op de Top van een berg. De uitzichten vanuit het Normandische kasteel zijn geweldig! De straatjes in Erice zijn prachtig geplaveid. En erg smal. Geen wonder dat ze daar in Pandaatjes of Smartjes rijden. Als er een auto komt moet je stijf tegen de muur gaan staan en nog rijden ze je tenen er bijna af. Na een heerlijke en gezellige lunch zijn we richting Segesta gereden en hebben daar de ruïnes van het theater bekekenuit de 3e eeuw voor Chr. Er worden om de andere zomer nog klassieke Griekse stukken gespeeld. Daarna werd de best bewaarde Griekse tempel van Sicilie bekeken uit de 5e eeuw voor Chr! Deze is nooit helemaal afgebouwd omdat de Grieken werden verslagen. Om half zes zijn we terug gereden door een wonderschone omgeving. Ik wist niet dat Sicilie zo'n mooie natuur heeft. Veel groen, veel bloemen en een zeer afwisselend landschap. Dan ruige bergen en dan weer glooiende hellingen als een lappendeken. Moe maar voldaan zijn we weer op de camping aangekomen en vanavond gaan we bridgen. Leuk! Gegroet, Heydi!

1. H & B:
    14 mei 2015
    Leuke, interessante verhalen Heydi. Mooie foto's ook. We verwachten nog wel een gedetailleerde beschrijving van Palermo, Paul!
    Hopelijk hebben jullie geen maanden nodig om te herstellen van deze interessante, maar vermoeiende reis. Gaat met Henk alles goed?
    Wij staan op camping De Koller t/m 2e Pinksterdag.
    Veel plezier nog.
    Groet H & B
  2. H & B:
    14 mei 2015
    Wij staan op camping De Koller t/m 2e Pinksterdag.
    Veel plezier nog.
    Groet H & B