Vakantie Sicilie

12 mei 2015 - San Vito Lo Capo, Italië

12 mei. Er is gisteren iets goed mis gegaan met ons verhaal. Er is een stuk niet gepubliceerd. Internet op Sicilie is geen goede combinatie! We proberen het opnieuw. Het stukje over Palermo dat ik er tussen gevoegd was, is verdwenen, daarom even opnieuw. Half negen 's morgens vertrokken en 's avonds zeven uur weer op de camping. Daartussen zoveel mooie culturele dingen gezien dat ik wellicht wat dingen ben vergeten te melden. We begonnen met het paleis van de Noormannen en de Capella Palatina (indrukwekkend). Daarna de fontana Pretoria (fontein van de schaamte) en de Santa Catarina. Ook La Martorama bekeken en uiteraard de kathedraal. Het teatro Massimo (de opera) is prachtig en beroemd om z'n akoestiek. Monreale mocht natuurlijk niet ontbreken. Tot slot bezochten we nog de catacomben van het Capusijner klooster: een luguber "kerkhof" waar je zo'n 8000 aangeklede geconserveerde lijken kunt bekijken van allerlei bekende, beruchte, beroemde of bijzondere personen. Zoek het maar eens op bij Google. Ik hoop dat het op de volgende camping allemaal wat soepeler gaat ! Tot schrijfs, Paul en Heydi.