Vakantie Sicilie

21 mei 2015 - Avola, Italië

n een21 mei. Een paar dagen niet geschreven omdat we GEEN internet hadden en er is weer zoveel gebeurd dat ik moet graven in mijn herinneringen. Zondagavond zijn we met Henk en Karin terug gereden naar Agrigento om de verlichte tempels te bekijken. We hebben ze gezien maar van zo ver dat er geen foto van te maken viel.mtoen zijn we in de stad een hapje(!) gaan eten. We kwamen in een klein restaurantje terecht dat er heel gezellig en vrij modern uitzag. En dat voor Sicilie! Daar hebben we verschrikkelijk lekker gegeten en een goede(!) wijn gedronken. Heerlijk, zo' n uitje! Maandag de 18e mei zijn we vertrokken richting Piazza Armerina ca. 100 km. als je het in 1 keer goed rijdt. Klein afslagen niet gezien en je bent zo een uur verder, want keren met een caravan achter de auto lukt niet zo best op die smalle weggetjes. Uiteindelijk zijn we via San. Michelle di Ganzaria naar Piazza Armerina gereden. Dat raad ik iedereen af ook zonder caravan! Heel druk, heel bochtige nauwe straatjes en geen verkeersregels. Op een pleintje begonnen 6 Fiatjes te rijden allemaal in een verschillende richting. De brutaalste gaat eerst!. We zijn er zonder kleerscheuren afgekomen en zijn naar het landgoed Gigliotto gereden. Geen officiële camping maar een agriturismo met een grote parkeerplaats met electriciteitsnet en water, douches en toiletten. Nou we hebben slechter gestaan. 's Middags met de bus naar Villa del Casale. Deze villa maakte deel uit van een landgoed uit de 3e-4e eeuw. In de 12e eeuw is het landgoed overstroomt en met een dikke laag modder bedekt. Daardoor zijn alle mozaïeken heel goed bewaard gebleven. Erg mooi om te zien. De ACSI had een verrassing voor ons in petto: een bezoekje aan de stad Caltagirone. Aldaar stond een treintje(!) voor ons klaar en heeft ons door de stad gereden die bekend staat om zijn keramiek, waaronder een trap met 142 treden. Paul moest natuurlijk helemaal naar boven, nou dat heeft hij geweten en zijn spieren ook! 'sAvonds hadden we heel gezellig en lekker( alweer) diner. Het landgoed was tevens een winery en we hebben de Negro d' Avola ingeslagen. Dinsdagmorgen vertrokken richting Avola. Het landschap in zuid-oost Sicilie vind ik wat minder mooi dan het noorden en het westen. We waren redelijk op tijd en hebben goede plaatsen. Er zijn veel planten, cactussen, bloemen en bananenstruiken(!) op de camping. Om een uur of 5 kwamen Dieter en Elfi met een fles Jagermaister bij onze caravan zitten. Gerdi en Reinder schoven aan met een fles Limoncello. Allengs waren er meer komen proeven en als klap op de vuurpijl werd door Elke een fles Korn uit Hamburg aangerukt. Ik haalde wat hapjes en muziek uit de caravan en het feest was compleet! Er werd gezongen, gedronken en gedanst midden op de weg! Supergezellig!!!! Woensdag hebben we gewoon lekker lui gedaan. Paul is in zee gaan zwemmen en ik ben gaan koken want Dieter en Elfi zouden Salt

1. Hjboersma:
    27 mei 2015