Vakantie Sicilie

8 mei 2015 - Cefalù, Italië

08 mei. We zijn inmiddels 2 volle dagen in Finale di Polina, in het noorden van Sicilie. Gelukkig belde Henk woensdagmorgen vanuit Paestum op naar Marina di Nicotera, waar wij inmiddels aangekomen waren, dat hij van de arts een paar injecties had gekregen en hij voelde zich zo goed dat hij hij ons kon nareizen. Pffffff, wat een opluchting en wat fijn voor hem dat hij de reis verder af kan maken! We zijn toen zeer rustig richting pont gereden en hoefden gelukkig niet lang te wachten voor we over konden. Dwars door Messina ( best een drukke stad) zijn we naar de autostrada gereden en zijn op weg gegaan naar Finale di Polina, waar onze camping is. Een prachtige weg! Afwisselende vergezichten, heel veel tunnels en daar tussen uitzicht op de Middellandse Zee! Gelukkig was het niet druk. Op de camping kregen we een fantastische plek.pal aan zee, met zon en schaduw. Zo mooi! Donderdag hebben we lekker geluierd, gelezen, wat boodschappen gedaan en van het uitzicht genoten. Vanmorgen zijn al op tijd met de bus vertrokken naar Cefalu, een dorp ca 12 km verderop. Een typisch Siciliaans plaatsje met smalle straatjes, was vanaf de balkons, super kleine winkeltjes, schattige doorkijkjes en knetter gezellige pleintjes. De kathedraal van Cefalu is zeker het bekijken waard. Deze heeft een totaal ander apsis dan de meeste kathedralen. Inmiddels was het Middag geworden en zijn we met de bus naar ons lunchadres gereden. Die chauffeur reed die knoeper van een bus over een weggetje dat slechts een busbreed was en tig haarspeldbochten had. De meeste dames zaten met de ogen dicht! De angst was gauw vergeten want we kwamen bij een idyllisch restaurant waar voor ons in de tuin de tafel gedekt was. Wat een oord!!! We hebben daar lekker gegeten onder het genot van life muziek, oergezellig!!! Er werd zelfs gedanst op het terras. Wat een dag, super! Heydi.

1. Hjboersma:
    9 mei 2015
    hardstikke leuk
  2. Jan van der Leek:
    9 mei 2015
    We wisten niet dat Niewendijk zo mooi was (zie onderschrift)
    Fijn dat jullie het goed hebben. Geniet er van. Jan en Mineke
  3. Willemien:
    11 mei 2015
    nu maar hopen dat alles goed gaat, volop genieten maar,vandaag is het hier ook mooi weer,groetjes,willemien