Vakantie Sicilie

4 mei 2015 - Nieuwendijk, Nederland

maandag 04 mei. Officieel is onze reis op 1 mei begonnen. Vrijdagmiddag kwamen de laatste 2 deelnemers binnen. We hebben toen een kennismakingsronde gehad en gezellig een glaasje gedronken samen. De ploeg bestaat uit 45(!) man/vrouw. Het welkomstdiner kregen we in een restaurant aan het meer van Bracciano en was heel gezellig en erg lekker! Om 7 uur zaten we aan tafel en om 23.30 uur gingen we weer naar de caravan! Zaterdag zijn we op tijd vertrokken om naar Paestum te rijden. Het was bij Rome druk en de bewegwijziging was niet optimaal. We zijn danook 2 keer de fout in gegaan, maar kwamen toch redelijk op tijd op de camping aan. Het was een prima camping met veel bloemen en groen. Zondagmorgen hadden we onze eerste excursie naar de mozzarellafarm. Daar wordt de mozzarella biologisch gemaakt en dat proef je! Veel lekkerder dan die uit de supermarkt! Het was prachtig weer en we zijn danook terug gegaan naar de camping en hebben heerlijk geluierd tot 16.30 uur, want toen stond de 2e excursie op het programma. Een bezoek aan de tempels van Paestum. Er was een gids die ons alles vertelde over de opgravingen. De 3 tempels zijn nog in zeer goede staat. Er is ook een arena en amphietheater te bekijken. Eigenlijk een heel dorp. Daarna zijn we het museum ingegaan en hebben de kruiken, maskers, kleding en gebruiksvoorwerpen bekeken. Heel bijzonder in de fresco's die er te zien zijn. B.v. van een diner van homo's wat in die tijd ( ca 500 v. Chr.) volledig geaccepteerd was! Een bijzonder interessante excursie; wel erg vermoeiend! We hebben danook op de camping in het restaurant gegeten. Prima. Henk was zo moe dat hij niet is meegegaan. Vanmorgen bleek dat hij goed ziek is. Wij zijn toch om 10 uur vertrokken en Henk is eerst naar de dokter gegaan en heeft medicijnen gekregen. Hij is in Paestum achtergebleven om op te knappen. Morgenochtend belt hij hoe het gaat. We zijn vandaag via een zeer rustige en prachtige weg naar Marina di Nicoteria gereden. Zo'n 50 km. voor de veerpont naar Sicilie. De camping ligt direct aan zee en heeft een privé-strand. Vanaf het strand kunnen de Stromboli zien. Er kwam nog wat rook uit!  Morgen gaan we lekker uitrusten van de trip en de 6e mei gaan we over! Carsten, alvast gefeliciteerd, mocht het de 6e niet lukken. Je weet het nooit hier in Zuid-Italie. Groetjes, Heydi

1. Hjboersma:
    5 mei 2015
    hier hadden we de hele dag regen en hagelbuien. vanavond naar de film geweest in het fraterhuis. is Henk al weer beter?
    goede reis verder en tot het volgende verslag, geniet er van
  2. Ebeltje:
    8 mei 2015
    Wat zien jullie veel moois !!!
    een kleinzoon studeert momenteel in Rome en m`n schoonzoon werkte er van de week ook, niet tegen gekomen ???????
    Ebeltje
  3. H groeneveld:
    10 mei 2015
    Goede reis verder en tot het volgende verslag!