Vakantie Sicilie

1 mei 2015 - Roma, Italië

01 mei  Gisteren zijn we met de groep met de bus naar Rome gegaan. Eerst naar de St. Pieter en het Vaticaan. Het was minstens zo druk als afgelopen dinsdag. Wat een mensen. Het weer was nu veel beter en ik kon de St. Pieter in de zon zien. Vervolgens zijn we langs de muur gelopen waarover de Paus vlucht, in gevaarlijke situaties, naar de Engelenburcht, naast toevluchtsoord ook het mausoleum van keizer Hadrianus. Het vervolg van de wandeling voerde langs het Palazzolo Farnese. Via een mooie brug zijn we de Tiber over gestoken en zijn op het mooie Piazza Navona met de Vierstromenfontein aangekomen. Even uitgerust met een heerlijke cappuccino a raison van 6 euro! Het volgende doel was Het Pantheon. Ruim 2000 jaar oud. Dit goden en godshuis is sinds de oudheid blijven bestaan en nu het best bewaarde bouwwerk van de oude Romeinen. het diende ook als begraafplaats voor Rafaël, de grote renaissancekunstenaar. Toen naar de Sant'Ignazio gelopen. Een kerk waarvan de apsis en zoldering van het hele schip zijn beschilderd met fresco's in perspectief. Prachtig!  Het bezoek aan de Trevi Fontein was teleurstellend. De fontein wordt gerestaureerd. De Spaanse trappen daarentegen zagen er heel vrolijk uit met veel bloemen! De Fontana dela Barcaccia aan de voet van de trappen, was gelukkig weer gerepareerd nadat de Feyenoorhooligans het hadden vernield. Helaas moest ik toen afhaken en ben met Paul terug naar de bus gegaan. Karin en Henk hebben het Collosseum, het Forum Romanum, Palazzolo Quirinale en het Paleis van Mussolini nog bezocht. Het was een vermoeiende maar prachtige dag!

1. Hjboersma:
    1 mei 2015
    geniet er van
  2. Jan en Corrie:
    2 mei 2015
    Wij vonden Rome ook indrukwekkend.
  3. Ebeltje:
    3 mei 2015
    oei, Rome, wij werden er indertijd haast platgedrukt, wat een mensen !
    bedankt voor de berichten, geniet ervan !!!