Vakantie Sicilie

28 april 2015 - Nieuwendijk, Nederland

28 april .  Hebben jullie gisteren een gezellige Koningsdag gehad? We hebben er wel iets van meegekregen maar niet veel. We hebben lekker uitgerust van 2 reisdagen en zijn even naar het dorp gereden en hebben ons bed gerepareerd. Omdat we van plan waren vandaag naar Rome af te reizen om de St. Pieter, het Vaticaanmuseum en de Sixtijnse Kapel te gaan bekijken, hebben we gister de toegangskaarten gekocht bij de receptie op de camping. En dat was maar goed ook! Voor de St. Pieter stond een rij van 2 en1/2 uur om binnen te komen. Ze gooien je er dood met skip the line aanbiedingen. Anders kom je er niet eens in! Door al dat gedoe hadden we niet zoveel tijd voor de St Pieter, maar het was wel erg indrukwekkend. Wat een rijkdom en weelde! Ik kan me voorstellen dat mensen kwaad worden als ze al die weelde zien, vergaard over de ruggen van de goedgelovigen! Het Vaticaan museum en de Sixtijnse Kapel was geen doorkomen aan! Om 1 uur zijn we gaan lopen en om 15.15 uur waren we eindelijk in de Kapel. Toen waren we zo moe dat we maar 1 ding wilden: ERUIT!! Zelfs Henk had het helemaal gehad terwijl hij een enorme liefhebber is van architectuur en cultuur. We waren zo moe dat we ons met de taxi naar het station hebben laten brengen en vervolgens met de trein weer naar Bracciano. Ondanks de drukte, de vermoeidheid en het slechte weer ( het heeft de hele dag geregend!) zijn we blij dat we het gezien hebben. Morgen zouden we naar Villa Borghese gaan maar dat hebben we maar afgeblazen. Eerst weer bijkomen! Wat een dag, maar wat mooi! Morgen is het weer hopelijk weer beter. Hou d' oe! Heydi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willemien:
    29 april 2015
    ik heb jaren geleden niet zo in de rij hoeven staan, gelukkig hebben jullie door gezet. gaan jullie nog de spaanse trap bekijken en de fontein? Gisteren wel gereageert op de mail maar misschien niet door gekomen. Voor de buis gezeten en later de watergraafmeer in,was gezellig. goede reis verder,liefs willemien
  2. Pa en Ma:
    29 april 2015
    Leuk je reisverslag te ontvangen,fijn dat de pechgevallen achter de rug zijn.Geniet maar van jullie trip.
    Sjoerd.
  3. Hjboersma:
    29 april 2015
    bedankt voor het verslag,jullie hebben Rome gezien
    nog een keer??
    destijds hebben wij er twee dagen over gedaan
    1 voor colosseum ed,en 2 st pieter ed
    veel plezier==== r en h.