Vakantie Sicilie

21 april 2015 - Nieuwendijk, Nederland

21 april. Het heeft even geduurd, maar we hebben weer WIFI!  Now we are talking. Vanmorgen konden we eindelijk de auto ophalen. Het was wel een getob om de rekening te betalen. Op de pinpas ging het niet dus werd de creditcard aangesproken tot een maximum en op de bankpas kun je per dag gelimiteerd pinnen. Dus dat gaf nogal wat problemen. Maar Paul is creatief en heeft een garagemedewerker meegesleurd de auto in en is langs diverse banken gekoerst om de gewenste pequinia  bij elkaar te krijgen. Toen konden we eindelijk Karlsruhe verlaten. Het was overigens geen straf om de stad te bekijken. Zondag zijn we in Durlach ( waar de camping was) de Turmberg opgegaan. Paul, Karin en Henk zijn naar boven geklommen en hadden een prachtig uitzicht over Karlsruhe naar de Vogezen en Het Zwarte Woud. Maandag hadden we gepland de auto op te halen maar helaas die was niet klaar. We zijn toch naar Speyer gereden om de Kaisersdom te bekijken. De oudste Romaanse Kaiserdom van Duitsland. De andere 2 staan in Worms en Mainz. Wat een prachtig ding is dat!!  Het was prachtig weer en we hebben de dom uitgebreid bekeken en met een lekkere koude pils op een terras sloten we het bezoek aan Speyer af. Toen Henk en Paul vanmorgen terug waren zijn we op pad gegaan richting Oostenrijk. Wat een prachtig land is dit toch! Vriendelijke mensen, goede WiFi, mooie bloemen en imponerende natuur. Zo nu zijn jullie weer op de hoogte. Tot schrijfs! Heydi

1. A.koen:
    21 april 2015
    Ik ken het Zwarte Woud heelgoed want mijn dochter(60)woont sinds 1976 met haar duitse man in Herrenalb.
    Een van haar zonen woont met vrouw en kind in Speyer.
    Goede reis verder zonder pech en met veel ontspanning. Aat
  2. Petra postma:
    21 april 2015
    Hoi lieve schatten wat een een getob met die auto. Vanaf nu gaat de trip vlekkeloos hoor! Geniet ervan. Dikke kus
  3. Hjboersma:
    23 april 2015