Vakantie Sicilie

22 april 2015 - Nieuwendijk, Nederland

22 april.  Vanmorgen was de lucht weer donkerblauw. Toen ik uit de caravan stapte beschenen de eerste zonnestralen de punt van de berg. Het gras was wit van de vorst!   Niet verkeerd om zo wakker te worden. Gevierlijk zijn we naar Linderhof gereden. Een alpenweggetje met haarspeldbochten, langs de Plansee. Het was windstil en de bergen weerspiegelden in het water. Een kippenvelmomentje! De Linderhof is een kasteel van koning Ludwig de 2e. Een bizarre inrichting in niet zo'n groot kasteel. Compleet geflipt was die koning. Hij ging baden in een gouden schelp in de Venusgrot, liet een orkestje komen om muziek van Wagner voor hem te spelen enz.enz.vervolgens wilden we naar Neuschwanstein, ook een kasteel waar hij gewoond heeft, maar dat was moeilijk bereikbaar omdat de weg opgebroken was. We konden alleen met een koets en het duurde 2 uur voor we meekonden. Dus zijn we lekker naar de camping gegaan om een wijntje o.d.te drinken. Morgen vertrekken we op tijd om via de Fernpass en de Brennerpas naar Caldenazo te rijden. Het weer in Italië kan niet beter zijn dan hier. Zo'n 20 graden en strakblauwe lucht!    Adieu! Heydi

1. Carsten:
    22 april 2015
    Klinkt fantastisch moeders! Super!
  2. Henriette:
    22 april 2015
    Wat een leuk verhaal en wat een mooie foto's!
    Geniet ze!
  3. Pa en Ma:
    Hoi Paul en Heydi,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Jammer van de pech maar hopelijk gaat de reis verder voorspoedig.
    Groetjes van Ans en Sjoerd
  4. Willemien:
    22 april 2015
    Hoi allemaal, nu heerlijk op de goede weg, houden zo! Genieten maar,groetjes willemien
  5. Ebeltje:
    24 april 2015
    Geweldig, ik leef fijn mee met jullie, dank voor de berichten,
    Geniet zoveel het kan !!!
    Lieve groet van A en E