Lake Louise Canada

20 juni 2014 - Ucluelet, Canada

20 juni 2014

Waar zal ik beginnen? Bij het begin! Vanmorgen zijn we op weg gegaan naar Lake Louise. Zo.'n dikke 200 km over de Ice Fields Parkway. We waren nog maar net onderweg of zo'n dikke lobbes besloot gezellig een ommetje te maken over de snelweg! Alle auto's op de rem natuurlijk! Nog maar een paar minuten verder liep z'n maatje de boel op te houden! Dat waren de beren voor vandaag. We hebben nog wel een caribou ( gisteren zei ik elanden) gezien, maar we reden te hard om te kieken. Onze eerste stop was bij de Athabasca Falls. Een brede rivier, de Athabasca River (verrassend nietwaar? ) perst zich daar tussen de rotsen door en stort met een donderend geraas naar beneden! We hebben daar een wandeling gemaakt en de waterval van alle kanten bekeken! Daarna zijn we op zoek gegaan naar een plek om koffie te drinken. Bij de Sunwapta Falls zag het er gezellig uit en wij naar binnen. Nu was er net bus bejaarden open getrokken en die moesten allemaal eten dus het duurde even voor we onze koffie hadden. Geen probleem, we hebben meer tijd dan geld! Na de koffie zijn we naar de watervallen gelopen, ook heel mooi! Paul is naar beneden gelopen om de watervallen van onderen af te bekijken. Was effe klimmen, maar de moeite waard! Maar we moesten door, nog zo'n 150 km. dus even kilometers maken! Maar langs al dat moois sjees je niet zomaar even voorbij. Dus toen we bij het Colombia Icefield Centre kwamen zijn we wel degelijk gestopt. Adembenemend mooi! AWESOME, zoals de Amerikanen zeggen. Een joekel van een gletsjer! De besneeuwde bergen er om heen! Majestueus!!! We waren er beiden even stil van.  Maar, we moesten weer verder. Soms in de zon, soms in de wolken of regen het heeft in de bergen ook gesneeuwd! Het was zo mooi dat we vergaten te lunchen. Bij het Bow - Lake hebben we gegeten, het was al 3 uur! Vlak voor Lake Louise zijn we afgeslagen: highway 1 op, waar ons hotel staat. Prima kamer, leuk personeel en lekkere bedden, ga ik zo gebruik van maken. Van al dat moois word je moe! Voor degenen die ons volgen op de kaart; onze route vandaag : Jasper - Athabasca Falls - Sunwapta Falls - Columbia Icefield Centre - Saskatchewan Crossing - - Highway 1 - richting Field.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hjboersma:
    21 juni 2014
    we volgen jullie met aandacht