Jasper Canada

19 juni 2014 - Ucluelet, Canada

19 juni 2014

Vandaag was het de dag van de wilde beesten! Vanmorgen zijn we op pad gegaan naar Maligne Lake. Volgens de gids een uniek karstlandschap en daarom op de Werelderfgoedlijst van de Unesco gezet. We hebben daar diep in de bossen de omtrek van een beer kunnen onderscheiden en gezien het aantal auto's dat daar stopte was het echt een BEER! We hebben ergens aan een riviertje heerlijk zitten picknicken in het gezelschap van een klein eekhoorntje. Toen de zon verdween achter de wolken zijn we richting Miette Hotsprings gegaan. Het water dat uit de bronnen omhoog borrelt is zo'n 54 graden! Op de terugweg hebben we bijna een beer overreden! Zo dicht bij was de lobbes. Hij/zij liep heel rustig aan de kant van de weg gras te eten zich niets aantrekkend van al die auto's die stopten om hem/haar op beeld vast te leggen. Nog geen 2 km verder stond er alweer een beer! Veel auto's om hem te fotograferen! Even later zagen we een moeflon aan de kant van de weg en vlak bij huis een stuk of wat elanden! Onze dag kon niet meer kapot! Een eekhoorntje, 2 of 3 beren, moeflons, geiten en rendieren! Dat hadden we vanmorgen niet kunnen dromen. Paul heeft de Maligne Canyon gelopen. Duizelingwekkende dieptes in een nauwe kloof. Hij heeft een uur lang geklommen en geklauterd en kwam moe maar voldaan terug. Een grootse ervaring. Een top-dag dus! En dan hebben we het nog niet eens gehad over de fantastische vergezichten! Boet, we kunnen niet mailen dus doe ik het maar zo:"Van harte gefeliciteerd met je verjaardag de 20ste ( tijdverschil ) en maak er wat moois van het komende jaar! We hopen je(jullie) binnenkort te zien!

1. Henriette:
    20 juni 2014
    Wat mooi allemaal! Apart om zo'n beer in het wild te zien en dan zo dichtbij!
  2. Petra postma:
    20 juni 2014
    geweldig om te zien dat jullie het zo fijn hebben.

tot gauw
  3. Ippel:
    21 juni 2014
    prachtig zo,n reis we genieten er elke dag van wij .