Jasper Rockeys Canada

18 juni 2014 - Ucluelet, Canada

18 juni 2014

Nou, wij krijgen hier wel onze laatste natuurboost van onze vakantie! Maar laat ik bij gisteren beginnen. De weg tot Kamloops hadden we al een keer gereden. Via Vernon, Falkland en Westwold. Een beetje westernachtige omgeving. Vanaf Kamloops was het allemaal nieuw. Weer zeer de moeite waard! Vanaf Clearwater moesten we nog zo'n 20 km op de highway 5 tot Vavenby. Daar hebben we het maar even gevraagd waar we moesten zijn. We werden 9 km de berg op gestuurd en Paul dacht:"Dit kan nooit goed zijn!" Maar we moesten wel verder en ineens zagen we een paar huisjes en een stacaravan, wat stoelen, kardoezen, een podium en een oude caravan. Geen mens te zien. Dus liepen we het terrein maar eens op en zagen 2 mannen zitten voor een stacaravan een biertje drinken. Wij naar ze toe en gevraagd of hier een B+B was. Zoals alle Canadezen waren deze 2 ook hulpvaardig en klommen gelijk in de telefoon om de host te bellen. Ze zou er "in a minute" zijn. En inderdaad na zo'n minuut of 10 komt ze aan jakkeren. De auto vol met boodschappen! Ze verontschuldigde zich en ging direct drinken, aardbeien en chocolade voor ons halen. Ondertussen bekeken wij onze accomodatie. Bizar!!! Een huisje met een houtkachel, een klein tafeltje met 2 stoelen en een ( heerlijk ) bed en ......... een T.V!! Op de waranda stonden 2 plastic stoelen en een oud fornuis waar een plastic kleedje over lag. Onze gastvrouw, we noemden haar Hillbilly, kwam ons drinken brengen en Paul kon niet wachten haar de prangende vraag te stellen of de T.V het deed. Nee, maar je mag altijd bij mij T.V kijken! Opluchting alom en ons verblijf daar kon niet meer stuk! Op onze vraag waar we wat zouden kunnen gaan eten antwoordde ze:" Ik maak wel wat voor je want je moet minsten 20 minuten rijden voor je in de bewoonde wereld bent. We hadden het gevoel in een hippydorp te zijn beland! Wat een belevenis!!  Na de wedstrijd ( 3 - 2 ) zijn we op pad gegaan naar Jasper. Wederom een mooie weg, imponerende bergen, snelstromende beken en leuke dorpjes. We gaan zo het dorp in om een terrasje te pakken want het

1. Carsten:
    19 juni 2014
    Lekker dat je de wedstrijd toch nog hebt kunnen zien pap!!