Lake Louise Banff National Park

21 juni 2014 - Ucluelet, Canada

21 juni 2014

Uiteraard zijn we vanmorgen het eerst naar het beroemde Lake Louise, het meer gereden. Dit is het meest bezochte meer van de Canadese Rockey Mountains. En terecht! Het ligt ingeklemd tussen de rotsen die met sneeuw bedekt zijn. De kleur is blauwgroen en als de zon erop schijnt ( en dat deed ie langdurig vandaag ) wondermooi! We hebben daar een hele tijd zitten kijken naar hele volksstammen die daar voorbij komen, voornamelijk Japanners. Overigens zijn we de hele week al over ze gestruikeld, zoveel zijn er hier. Na het bezoek aan het meer zijn we naar Lake Louise Village gereden en daar wat informatie gevraagd over de gondel. Ik had gelezen dat je vanuit de lift de meeste kans hebt om een Grizzly Bear te spotten. Nou de hele meute deed blijkbaar een middagslaapje want mooi geen Grizzly te bekennen. Er zouden er zo'n 60 in de omgeving van de lift moeten zitten. We zijn naar het informatiecentrum over de dieren in de omgeving gegaan en hebben er daar het e.e.a. over  gelezen. De weg terug was nogal steil en we hebben ons dan ook lekker op laten halen door een accu-wagentje. Het personeel dat daar werkt zijn bijna allemaal buitenlandse studenten. Erg leuk om daar even mee te kletsen! Inmiddels hoog tijd om te lunchen dus een meer opgezocht. Het Emerauld Lake! Wederom een prachtige plek om lekker te relaxen. Diverse kano,s op het meer en ook zagen we een bruidspaar in een kano! Geinig! En de nodige Japanners natuurlijk! Op de terugweg zijn we even gestopt om een natuurlijke brug te bekijken. Net op tijd want toen we terug wilden gaan werd er net een bus met Japanners gelost! Met een bezoek aan de spiraaltunnel hebben we de dag afgesloten. Heel boeiend, de spiraaltunnel! De spoorlijn loopt in een spiraal door de bergen! We gaan een pilsje drinken!

1. Irene:
    22 juni 2014
    Het leest dat jullie volop genieten van the Rockies! We willen graag alles horen over een paar dagen! Veel plezier verder!!
  2. Leen en Ria:
    22 juni 2014
    Weer erg leuk verhaal,we kijken weer uit naar het vervolg.
    Groetjes.
  3. Willemien:
    22 juni 2014
    wat zien jullie ongelooflijk veel,geweldig hoor!
  4. Ebeltje:
    22 juni 2014
    jullie belevenissen worden steeds mooier, lijkt het,
    ga zo door !
  5. Petra postma:
    23 juni 2014
    Wat een reis, heel imposant! Begreep van cas dat het jullie heel goed gaat, gelukkig. Groetjes en dikke kus petra