Banff Canada

22 juni 2014 - Ucluelet, Canada

22 juni 2014

Vandaag hoefden we niet zo ver te rijden. Van Field naar Banff. Vanmorgen stond de zon weer aan een wolkenloze wintersportblauwe hemel! Het heeft vannacht gevroren n.b.! Halverwege de highway zijn we afgeslagen naar de Johnston Canyon. Wij op pad richting Canyon maar moesten nogal wat stijgen en dalen en ik ben halverwege afgehaakt en terug gelopen. Paul ging natuurlijk door! Hij wilde de Canyon uitlopen en foto's maken. Kon ik ook zien hoe het eruit zag. Nou, het was de moeite waard!  Via de Bow Valley Parkway zijn we naar Banff gereden. Eerst even door het stadje gereden op zoek naar een parkeerplaats. Dat was schier onmogelijk. Uiteindelijk hebben we de auto gewoon bij de supermarkt gezet en zijn naar het centrum gelopen. Wel een mooi, maar erg druk stadje met weinig ( ! ) terrasjes! Bij het Minnewankalake hebben we gepicknicked, maar het werd bewolkt en omdat we hoog zaten ook fris, 18 graden! Dus zijn we naar ons hotel in Canmore gereden. Een kamer met balkon, waar ik nu achter een wijntje zit te schrijven. Proost!