Vancouver Island Ucluelet

6 juni 2014 - Ucluelet, Canada

06 juni 2014

Gisteren een prachtige wandeling gemaakt door een regenwoud(je). Het weer was (weer!) perfect. Gepicknicked in de duinen en over het strand gelopen. Nog een paar uurtjes gelezen op het strand en allebei de kop verbrand. Vanmorgen vroeg uit de veren omdat we een whale-watching hadden geboekt. We gingen met 8 mensen in een snelle boot, pakken aan en van wal. Zagen direct een witkopadelaar op een kraan zitten. Na een kwartier stopte de schipper en liet ons adelaarsnesten zien. Die konden wel 50 kg zwaar worden. De adelaars ca 0,90 m hoog en de vleugels gespreid zo'n 2.80 m! Ineens zagen we een familie zeehondjes.neen moederzeehond had een kleintje op haar buik. Zo schattig! Maar ze zijn te snel om te fotograferen. Onderweg, op een rots lagen een paar zeerobben te zonnen en zeeleeuwen waren aan het zwemmen. Toen op naar de walvissen. Aanvankelijk leek het erop dat ze zich niet zouden laten zien maar onze schipper zette door. Superhoge golven, GAAF!!!! Na verloop van tijd kreeg hij een melding dat in een baai een walvis was gespot. Wij erheen en ja hoor daar zagen we een knoepert met een grote grijze rug door het water gaan. Hij of zij bleef zo'n 5 min. onder water om eten te zoeken en kwam dan weer boven en spoot er vrolijk op los. Wat een belevenis en nog meer de kop verbrand! Een superdag!