Vancouver Island Ucluelet

3 juni 2014 - Ucluelet, Canada

03 juni 2014

Gisteravond Port Alberni bekeken na heerlijk in de tuin van onze B+B geluierd te hebben. Tijdens een wijntje bedacht ik me dat ik de belangrijkste gebeurtenis van de dag heb vergeten te vermelden. Op de weg van Campbell River naar Port Alberni sloegen we af naar de Mountain Washington. Behoorlijk steil en eenzaam. Ineens zagen we een BEER aan de linkerkant van de weg. Ik wilde een foto nemen, maar hij schoot meteen weer het bos in. Jammer er zullen nog wel een paar kansen komen. Gisteravond was het nog prachtig weer en konden we buiten eten bij het starboard Restaurant. Erg goed en erg druk! Onze B+B was een 5 sterren niveau. Een chique ontbijt (zie foto 1e gang!), alles smaakvol aangekleed en op elkaar afgestemd. Top!!!! Uiteraard moesten we nog langs The Blue Door Café. Bekend vanwege uitstekende breakfasts en muffins. Ontbijt hadden we gehad maar die muffins moesten wel mee. Op pad richting Pacific Rim Park waar onze laatste stop op dit prachtige eiland zal zijn: Ucluelet. Een fantastische route dwars door de bergen met eeuwige sneeuw. We waren wat vroeg en zijn toen naar the ocanside gereden. Het werd zwaar bewolkt en we reden door de wolken. Het strand is mooi, groot en wijds!

Even voor het dorp vonden we onze accomodatie. Een houten cabin. Zo leuk, net een houthakkers blokhut. Niet groot maar knus met een jacuzzi en open haard op de slaapkamer! Alleen geen WiFi, dus moesten we noodgedwongen een terras zoeken met WiFi! Is gelukt!

1. Boet en Marjan:
    4 juni 2014
    Neef Dieks Blom is op 79-jarige leeftijd gaan hemelen, geniet dus vooral nog van de aardse geneugten
  2. Petra postma:
    4 juni 2014
    goed om te lezen dat jullie zo genieten
    dikke kus
    Petra