Vakantie Sicilie

24 mei 2015 - Parco Dell'Etna, Italië

22 mei. Gisteravond hebben we gezellig gegeten met Elfi en Dieter, sympathieke mensen uit Düsseldorf . Vanmorgen zijn we met de bus naar Noto gereden. Een bijzonder gezellig stadje met (alweer) prachtige bouwwerken in barokke stijl. Zo'n gezellig stadje hebben we nog niet gehad. Er waren n.l. leuke terrasjes waar ze heerlijke cocktails schonken. 's Middags hebben we inkopen gedaan voor de BBQ, die we met de hele groep gehouden hebben 's avonds. Dat was me toch en partij gezellig! Er werd zelfs gedanst!  Zaterdagmorgen zijn we richting Etna gereden. Deze kant van het eiland is niet zo mooi als het noorden en het westen maar wel interessant vanwege de vulkaan. De camping is niet zo gezellig. We staan op de lava en hebben constant zwarte voeten. Vanmorgen zijn we al vroeg met de bus richting vulkaan gereden via tig haarspeldbochten is de bus naar boven gereden tot de Rifugio op zo' n 2900 meter. Vandaar zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan en vervolgens met 4-weeldrive busjes naar de kraters gereden. Wat een belevenis. Onderweg zagen we de vegetatie van de vulkaan, mossen en brem. Eenmaal boven waanden we ons op de maan! Wat een sinistere en bizarre omgeving. Paul is vandaar om de krater gelopen wat behoorlijk stijl was. Mij lukte dat niet omdat de lucht er zo ijl was dat ik er dizzy van werd. Een ervaring om nooit te vergeten! Morgen maken we nog een excursie naar Taormina en dan gaan we weer naar het vaste land van Italie. Tot schrijfs, Heydi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans en Marry:
    25 mei 2015
    wat goed dat jullie het zo fijn hebben en alles goed gaat ook met je gezondheid Heydi,geniet er maar van ,zit zelf een beetje in de lappen mand moet van de week naar de reumatoloog ,over 2 weken ga ik weer een weekje naar engeland lekker even bij komen want de reactie van ons prive gebeuren komt er nu bij mij uit dus een stapje terug en wat anders is heel welkom ,verder gaat het goed we komen er wel weer maar het heeft tijd nodig .
  2. Karin:
    25 mei 2015
    Wat leuk Heydi! Zo blijven we toch op de hoogte. Wij zitten nu bij Innsbruck en reizen morgen door naar een camping iets ten westen van Mainz, vanaf hier zo'n 525 km. Woensdag willen we thuis zijn. Ik hoop donderdag in het UMC terecht te kunnen. Heb vrij veel last en het ziet er niet goed uit. Verband onder m'n kin moet nu twee maal daags vervangen worden. We houden jullie op de hoogte. Groet de hele club. Gr Karin en henk
  3. Petra postma:
    Lieve schatten.

Wateren geweldige trips maken jullie. Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Nog heel veel plezier.
    Dikke kus peet
  4. Ebeltje:
    26 mei 2015
    nou nou, wat een belevenissen !! Super dat mee te maken.

vannacht stierf Cor zijn zus, was al aardig versleten.

groet van Ebeltje
  5. Hjboersma:
    27 mei 2015
    wat zien jullie veel, geniet er van, wij hebben afgelopen weekend een bridge weekend gehad op de Veluwe, was erg gezellig