Dag 1 en 2

29 mei 2017 - Detwang, Duitsland

28 mei. Vanmorgen vertrokken naar onze 1e overnachtingscamping. Had ik niet gereserveerd,  want ik dacht het is maar voor 1 nacht. We zien wel!  Wat was dat een verrassing! Wegebben ons aangemeld en een plaats in de schaduw gevraagd ( 34 graden!). We moesten hard "Freek"'roepen dan kwam het wel goed. En dat kwam het! Freek loodste ons naar een prima plek en zei dat we op het terras koffie konden halen. Terwijl we daar zaten kwam de eigenaar er ook bij zitten en zei dat we naar een" biotoop", een prachtig natuurgebied konden gaan. Op onze vraag hoever dat lopen was zei hij een half uur. Dat is voor Heydi te ver zei Paul. Nou dan rij ik jullie er wel heen! Hij zijn oude auto opgehaald en ons erheen gereden. Wat een fantastisch gebied! We zijn langzaam teruggelopen langs beekjes, insectenhotels, vijver met vissen, bloemen en om de 20 meter stond er wel een bank, een paar stoelen en een tafel waar je van de mooiste plekjes kon genieten. Voor de gezelligheid stonden er ook kaarsen!  We zijn in 3 kwartier terug gelopen naar de camping met een telefoon vol foto's van prachtige plekjes

29 mei Hier hadden we wel langer willen blijven maar de volgende camping had ik wel gereserveerd . Dus zijn we op pad gegaan. De reis liep voorspoedig. Veel Baustellen maar geen files. Buiten de auto was het bloedheet. Het laatste deel van de route over de Romantische Strasse gereden. Mooie weg! Na wat zoekwerk de camping gevonden en een plek onder de bomen gekregen waar ik nu lig te schrijven.. Morgen gaan we naar Rhotenburg Ob der Tauber.

1. Willemien:
    30 mei 2017
    Leuk om weer van jullie vakantie verhalen te horen.Deze twee dagen prachtig weer en al mooie dingen gezien. Ik had nog gereageerd om een fijne vakantie te wensen maar jullie waren al weg. Geniet ze!!!