Vakantie Sicilie

28 mei 2015 - Pompei, Italië

24 mei. Om te beginnen een minder leuk bericht. Henk en Karin hebben om gezondheidsredenen de reis moeten afbreken en zijn inmiddels weer thuis. Helaas! Vanmorgen zijn we met de bus naar Taormina vertrokken. De toeristenplaats van Sicilie. Hier kwamen en komen veel bekende figuren zoals Richard Burton, Liz Taylor enz. Die een bezoek brachten aan restaurant Wunderbar. Dat is een terras/ restaurant op een prachtige plek aan zee in Taormina. Uiteraard hebben we daar een wijntje gedronken voor een pittige prijs! Het is een prachtig stadje, zeer toeristisch en heel gezellig. Klapstuk van de dag was een bezoek aan het Teatro Greco waar ooit Griekse tragedies en Romeinse gladiatorengevechten werden gehouden. Vandaar hadden we een prachtig uitzicht op de Etna en de Middellandse Zee. Het op een na grootste antieke theater van Sicilie werd gebouwd in de 3e eeuw v. Chr. Dinsdag zijn we aan de terugreis begonnen en moesten Sicilie verlaten om door te reizen naar Praia a Mare. Daar hebben we woensdag heerlijk gerelaxed, opgeruimd en heerlijk gegeten. Vandaag (28 mei) zijn we doorgereisd naar Pompei via een prachtig landschap.mwe waren hier op tijd omdat er vanmiddag een excursie naar Herculaneum dat net als Pompei bij de uitbarsting van de Vesuvius werd bedekt onder een dikke laag modder en lava. Morgen bezoeken we Pompei. Tot dan,Heydi

1. Agnes van zuidam:
    29 mei 2015
    Dag Heydi en Paul,
    Dat jullie naar Pompéi gaan, spreekt me wel aan. Daar zijn Louis en ik ook eens geweest en het sprak me erg aan. Om nooit te vergeten.
    Wat jammer dat Karin en Henk terug naar huis moesten.
    Jullie nog veel plezier toegewenst.
    Als je thuis bent heb je ook een heel mooi verslag om nog eens na te lezen. En vast ook prachtige foto's.
    Fijne tijd verder toegewenst en hartelijke groeten van Louis en Agnes