Vakantie Sicilie

26 april 2015 - Bracciano, Italië

26 april. Een paar dagen niet geschreven en totaal de kluts kwijt. Ik moet gewoon terug rekenen. Donderdag zijn we van Reutte via Fernpass (,wat is de natuur tocht mooi!) en de Brennerpas ( druk!!!!) naar Caldenazzo gereden. Daar kwamen we op een mooie camping, direct aan het gelijknamige meer gelegen. Vrijdag zijn Henk, Karin en Paul met de trein naar Trento gegaan om daar het kasteel del Buonconsiglio te bezoeken en de Torre Aquila waar schitterende fresco's uit de 14e eeuw te zien zijn. Ook de Dom bezocht en de plaats waar vroeger de bisschoppen bij elkaar kwamen om te praten over de reformatie, beter bekend als Het Concilie van Trente ( Contra- reformatie). Ondergetekende heeft heerlijk in de zon liggen lezen en de taxi-dienst van en naar het station verzorgd.' s Avonds heerlijk gegeten in een restaurant aan het meer. Zeetong!!!!!!. Zaterdagmorgen vertrokken uit Caldenazzo richting Bologna. Het was heerlijk rustig zonder vrachtverkeer. Daar hebben we overnacht op een camping in Rioveggio.  Bert, een andere dan die wij hadden! Vanmorgen op tijd vertrokken en

wederom een rustige reis gehad. Alleen vanaf de A1 een secondaire weg gereden die van mij karnemelk maakte! Wat een kuilen en een slecht wegdek.nwe weten nu zeker dat de auto goed is gerepareerd, want we zijn zonder kleerscheuren aangekomen in Bracciano, een camping aan het gelijknamige meer zo'n 50 km voor Rome. We dachten de eersten te zijn van de groep, maar de reisleider en een vijftal koppels waren al aanwezig. Een van de deelnemers is jarig vandaag en we werden uuitgenodigd voor de borrel. Heel gezellig! Komende week gaan we Rome bekijken en zal ik daar wel weer verslag van doen. Gegroet! Heydi

1. Willemien:
    27 april 2015
    fijn om van jullie te horen en dat het nu allemaal goed gaat.
    ook mooi op tijd bij de groep. Het is mooi weer zo op de foto te zien. genieten maar. ik geniet van koningsdag in watergraafsmeer